Nowa kasa jest odpowiedzią Kolei Dolnośląskich na potrzeby pasażerów rozpoczynających podróż na stacji Kłodzko Miasto. Bilety będzie można kupować w budynku PKS, tuż przy wejściu na stację kolejową. Kasa działa od wtorku, 1 marca.
Uruchomienie sprzedaży w nowym miejscu jest możliwe dzięki porozumieniu Kolei Dolnośląskich z kłodzkim zarządcą PKS, który będzie sprzedawał bilety dolnośląskiego przewoźnika w modelu agencyjnym.
– To forma współpracy angażująca podmioty zewnętrzne. Jest korzystna finansowo, a przede wszystkim pozwala sprostać potrzebom pasażerów – podkreśla Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich. – Przy relatywnie niskich nakładach finansowych zwiększamy dostępność kanałów sprzedażowych, aby zakup biletów był możliwie komfortowy dla wszystkich podróżnych.
Kłodzko Miasto jest dziewiątą stacją, na której będzie można kupić bilet na pociąg KD w kasie. Pozostałe to Wrocław Główny, Bolesławiec, Jelenia Góra, Legnica, Strzelin, Szklarska Poręba Górna, Wałbrzych Miasto i Zgorzelec Miasto. Koleje Dolnośląskie nie wykluczają uruchomienia kolejnych lokalizacji: – Jesteśmy otwarci na współpracę w modelu agencyjnym z innymi podmiotami, które chciałyby sprzedawać bilety KD. Zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym – dodaje Rodak.
W kłodzkiej kasie będzie można kupić zarówno bilety na połączenia Kolei Dolnośląskich, jak i Polregio. Przez pierwszy tydzień działalności nowego kanału sprzedaży drużyny konduktorskie nie będą pobierać dopłaty za zakup biletu w pociągu (8 zł) od osób wsiadających na stacji Kłodzko Miasto. – Chcemy dać naszym klientom czas na to, by zorientowali się, że bilet można kupić również na stacji. Konduktorzy będą o tym informować osoby, które poproszą ich o sprzedaż biletu z Kłodzka Miasto – zapowiada rzecznik.
Kasa biletowa będzie czynna od poniedziałku do piątku w godz. od 7 do 15 (w dwa pierwsze i dwa ostatnie dni robocze do godz. 17).
Kasy biletowe są trzecim najbardziej popularnym kanałem sprzedaży w Kolejach Dolnośląskich (21 proc. w 2021 r.). Najczęściej pasażerowie decydują się na zakup biletów u drużyn konduktorskich (38 proc.) oraz poprzez internetowe platformy sprzedażowe (35 proc.). Najmniej popularną formą pozostają biletomaty stacjonarne oraz mobilne, dostępne w pociągach przewoźnika (4 proc.).