EN57AL
EN57AL-1501
Jednostka EN57AL-1501 to trójczłonowy pojazd zmodernizowany w ZNTK Mińsk Mazowiecki w 2012 roku wg dokumentacji EN57AL na bazie oryginalnego ezt EN57-1501 zbudowanego przez PAFAWAG Wrocław w 1982 roku. W trakcie modernizacji zabudowano nowe kabiny maszynisty wraz z pulpitami, nowe fotele, system informacji pasażerskiej, linie świetlne, klimatyzację, automatyczne drzwi pomiędzy członami, silniki trakcyjne i inne urządzenia WN, a także wymieniono toalety WC na moduły pracujące w układzie zamkniętym. Drzwi wejściowe do pojazdu otrzymały system blokady uniemożliwiający ich otwarcie w trakcie jazdy. Zmodernizowano także napęd pojazdu oraz wózki, dzięki czemu jednostka posiada prędkość maksymalną 120 km/h. EN57AL-1501 posiada także hamulec elektrodynamiczny MED, tempomat włączany z pulpitu oraz nieco zmodyfikowane pantografy typu 5ZL. Jednostka wyposażona jest w monitoring przestrzeni pasażerskiej oraz kamery czołowe, zewnętrzne i przy pantografach. Moc łączna silników trakcyjnych EN57AL to 1000 kW, co znacznie przewyższa możliwości trakcyjne oryginalnych ezt EN57. Pojazd jest w stanie pomieścić 171 osób na miejscach siedzących. EN57AL-1501 został przekazany do KD SA latem 2013 roku, gdzie zasilił powstającą dopiero flotę nowoczesnych ezt 31WE.
EN57AL-1542
Elektryczny zespół trakcyjny EN57AL-1542, to jednostka zmodernizowana w ZNTK Mińsk Mazowiecki SA w 2015 roku na podstawie rozszerzonej dokumentacji EN57AL, przy czym do przebudowy posłużył skład EN57-1542 zbudowany we wrocławskim PAFAWAGU w 1983 roku. Modernizacja pojazdu objęła wymianę kabin maszynisty i pulpitów, poszycia, okien, foteli, linii świetlnych, układu napędowego, modernizację wózków i toalet. Zamontowano nowe drzwi odskokowo – przesuwne, system informacji pasażerskiej, automatyczne drzwi pomiędzy członami, monitoring przestrzeni pasażerskiej, kamery czołowe, zewnętrzne i przy pantografach oraz klimatyzację. Pojazd otrzymał także nowoczesne pantografy połówkowe 160EC, hamulec elektrodynamiczny MED i tempomat na pulpicie. Łączna moc silników trakcyjnych 1000 kW pozwala na bezproblemowe osiągnięcie prędkości maksymalnej 120 km/h. Pojazd jest w stanie pomieścić 170 osób na miejscach siedzących. EN57AL-1542 posiada także dynamiczny rozkład jazdy, wysokiej klasy radiotelefon oraz rejestrator zdarzeń.
EN57AL-1938
EN57AL-1938 to pojazd zbudowany pierwotnie przez PAFAWAG Wrocław w 1992 roku, przy czym przez pierwsze lata swojej służby jako EN57-1938 stacjonował w elektrowozowni Gdynia Cisowa. Jednostka pod szyldem Przewozów Regionalnych pracowała w Olsztynie, Warszawie i Wrocławiu, a do KD SA przekazana została w 2013 roku. W następnym roku skierowana została na modernizację do ZNTK Mińsk Mazowiecki skąd już jako EN57AL-1938 powróciła jesienią, aby wejść do służby w nowym rozkładzie jazdy 2014/2015. Pojazd w ramach pobytu w ZNTK otrzymał szereg standardowych zmian jakie przeprowadzane są podczas modernizacji, gdyż otrzymał nowe kabiny maszynisty z pulpitami, dynamiczne rozkłady jazdy, tempomat na pulpicie, monitoring przestrzeni pasażerskiej, kamery czołowe i boczne, toalety w systemie zamkniętym, drzwi odskokowo – przesuwne, automatyczne drzwi między członami, nowe fotele, okna, klimatyzację i pantografy połówkowe 160EC. Zmianie uległ także napęd i konstrukcja wózków. Ostatecznie zamontowane silniki pozwalają uzyskać moc łączną 1400 kW i prędkość maksymalną 120 km/h. Zastosowanie falowników trakcyjnych podobnie jak na innych pojazdach EN57AL umożliwiło wykorzystanie do hamowania składu hamulca elektrodynamicznego MED. Pojazd na pokład zabiera 171 osób na miejscach siedzących.