Polityka prywatności

Koleje Dolnośląskie S.A. z siedzibą przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica jako Administrator danych osobowych dbają o prywatność swoich pasażerów oraz użytkowników serwisu https://kolejedolnoslaskie.pl. Do naszych priorytetów należą Twoja prywatności i bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Chcemy w jasny i czytelny sposób wyjaśnić jak, dlaczego i kiedy gromadzimy Twoje dane osobowe, kiedy je udostępniamy oraz do jakich celów je wykorzystujemy. Celem tego dokumentu jest szczegółowe poinformowanie Cię o powyższych kwestiach.

Dzięki Polityce Prywatności dowiesz się także, jakie kroki podejmujemy dla zapewnienia rzetelności i transparentności przetwarzania danych osobowych, jakich standardów przestrzegamy i w jakim zakresie zbieramy dane osobowe oraz jakich działań na nich dokonujemy.

Zapewniamy, że korzystanie ze strony https://kolejedolnoslaskie.pl w celu sprawdzenia informacji o świadczonych przez nas usługach, np. aktualnym rozkładzie jazdy czy cenach biletów, nie wymaga podania żadnych danych osobowych. Serwis zbiera jedynie informacje zawarte w plikach cookies, o których przeczytasz w dalszej części Polityki. O podanie danych osobowych poprosimy, dopiero gdy np. będziesz chciał/a się z nami skontaktować lub kupić bilet. O wszystkich dostępnych funkcjonalnościach naszej strony napiszemy poniżej.

Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: iod@kolejedolnoslaski.eu. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.

Chcemy żebyś na początek poznał kilka ważnych definicji

Dane Osobowe – Twoje dane zbierane za pośrednictwem serwisu https://kolejedolnoslaskie.pl oraz przetwarzane przez Koleje Dolnośląskie S.A.

IOD – Inspektor Ochrony Danych – osoba, która w naszym imieniu czuwa nad tym, aby dane były prawidłowo przetwarzane i do której możesz zwrócić się z pytaniami dotyczącymi Twoich danych osobowych.

Polityka – właśnie ją czytasz. To zbiór zasad, reguł oraz naszych doświadczeń dotyczących przetwarzania danych osobowych.

Przetwarzanie – dokonywane przez nas operacje na danych osobowych. Przez przetwarzanie rozumiemy czynności takie jak: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych, a zwłaszcza te operacje, które prowadzą do przeprowadzenia dla Ciebie skutecznej transakcji zakupu biletów bądź usprawniają kontakt między nami.

RODORozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO – polski skrót) – unijne rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Kiedy, w jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane osobowe

Gdy masz pytania, możesz się z nami porozumieć za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie. W tym celu prosimy Cię o podanie imienia, nazwiska oraz adresu mailowego. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora polegający na udzieleniu odpowiedzi na zapytanie.

Gdy kontaktujesz się z nami telefonicznie, przetwarzamy dane podane przez Ciebie w trakcie połączenia telefonicznego oraz nagrania rozmowy w celu prawidłowej obsługi związanej ze zgłoszoną sprawą, w tym także pomocy przy organizacji przejazdów dla osób z niepełnosprawnościami. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora, jakim jest zapewnienie wysokiej jakości oferowanych usług. W odniesieniu do danych podlegających szczególnej ochronie (np. dotyczących niepełnosprawności) podstawą do przetwarzania danych jest art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. wyraźna zgoda osoby, której dane dotyczą, w jednym lub kilku konkretnych celach.

W celach rekrutacyjnych Koleje Dolnośląskie będą przetwarzać Twoje dane, takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail oraz inne informacje, jakie umieścisz w CV. Dane te przetwarzamy w następujących celach i w oparciu o poniżej wymienione podstawy prawne:

a) prowadzenie rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu o pracę:

  • w celu wypełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO – dane wskazane w Kodeksie pracy (imiona i nazwisko, data urodzenia, wskazane przez Ciebie dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia),
  • w celu podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO (np. informacje o oczekiwanym wynagrodzeniu i Twojej dostępności do rozpoczęcia pracy, informacje o spotkaniach rekrutacyjnych, nasza ocena Twoich predyspozycji do zajmowania określonego stanowiska),
  • aby spełnić nasze obowiązki prawne i dbać Twoje szczególne prawa – art. 6 ust. 1 lit. c RODO (np. w przypadku przetwarzania danych wrażliwych dotyczących Twojej niepełnosprawności w związku z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych),
  • w oparciu o Twoją zgodę – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (m.in. dane, które dobrowolnie zamieszczasz w swoim zgłoszeniu rekrutacyjnym, np. Twój wizerunek, zainteresowania);

b) prowadzenie przyszłych rekrutacji na różne stanowiska zgodne z Twoim profilem zawodowym (w oparciu o Twoją zgodę – art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
c) ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami związanymi z rekrutacją (w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
d) na wypadek, gdybyśmy musieli powtórzyć tę rekrutację (w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Gdy chcesz kupić bilet, możesz to zrobić za pomocą serwisu https://kolejedolnoslaskie.pl.  Istnieją dwie możliwości zakupu biletu – bez rejestracji, w tym celu poprosimy Cię o podanie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail. Dane te będą także umieszczone na bilecie. Drugi sposób zakupu biletu związany jest z rejestracją. Do rejestracji potrzebne jest podanie adresu e-mail. W obydwu przypadkach podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. wykonania umowy, jaką jest umowa przewozu, której stroną jest osoba, której dane dotyczą.

Gdy składasz reklamację, przetwarzamy Twoje dane za pomocą systemu Mint Service Desk. Zbieramy wtedy takie dane jak: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, adres do korespondencji, nr rachunku bankowego, imię i nazwisko posiadacza rachunku bankowego, o którym mowa. Możemy także przetwarzać pozostałe dane podane przez Ciebie np. w załączniku w celu wypełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj. rozstrzygnięcia procesu reklamacyjnego w związku z przepisami szczególnymi, tj. w związku z ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego.

Gdy wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych oraz prowadzenia działań handlowych, przetwarzamy Twoje dane, tj. adres e-mail oraz numer telefonu. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda.

Gdy zamierzasz zgłosić przypadki łamania prawa w obszarach naszej działalności, przetwarzamy dane takie dane jak: imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz inne dane wskazane w zgłoszeniu naruszenia prawa. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów Dz. U. z 2024 r., poz. 928, tj. wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych na podstawie przepisów prawa.

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a) podjęcia działań związanych z ustaleniem, czy będące przedmiotem zgłoszenia działanie lub zaniechanie stanowi rzeczywiste lub potencjalne naruszenie przepisów obowiązującego prawa,
b) wykonania wobec zgłoszenia czynności, o których mowa w Procedurze zgłoszeń wewnętrznych (pozostawienie bez rozpatrzenia, przekazanie do rozpatrzenia, przygotowanie do przekazania organom ścigania). Procedura dostępna jest w Platformie Sygnalisty umieszczonej w serwisie.

Zgłoszenia, o których mowa, są przyjmowane pisemnie za pomocą formularza online w przeznaczonym do tego systemie, który umożliwia bezpieczne dokonywanie zgłoszeń nieprawidłowości. W każdym przypadku dbamy o to, aby zakres przetwarzanych danych był ograniczony do niezbędnego minimum i adekwatny do realizowanego celu.

Czy podanie danych jest obowiązkowe?

W przypadku formularza kontaktowego podanie danych jest dobrowolne, ale wymagane do tego, abyśmy mogli się z Tobą skontaktować, bez tych danych nie będziemy mogli udzielić Ci odpowiedzi.

W przypadku kontaktu telefonicznego podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą, w tym także pomocy przy organizacji przejazdów dla osób z niepełnosprawnościami.

W przypadku aplikowania na wybrane stanowisko podanie danych osobowych wskazanych w Kodeksie pracy, jak również tych niezbędnych do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy i niezbędnych w naszym prawnie uzasadnionym interesie jest obowiązkowe, żeby wziąć udział w rekrutacji. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

W przypadku składania reklamacji podanie danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Bez ich podania nie jesteśmy w stanie rozpocząć procesu reklamacyjnego.

W przypadku zakupu biletów podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z umowy przewozu, jaką jest zakup biletu.

W niektórych przypadkach Koleje Dolnośląskie mogą przetwarzać dane osobowe na podstawie Twojej zgody, szczególnie w celach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług oraz przesyłania informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail oraz numer telefonu. Każda ze zgód jest dobrowolna i może być w każdej chwili odwołana, co nie ma wypływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody. Wystarczy wysłać taką informację na adres e-mail: iod@kolejedolnoslaski.eu. W innym przypadku będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

W przypadku zgłaszania naruszeń prawa podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak bez ich podania rozpatrzenie zgłoszenia może być utrudnione bądź niemożliwe. Wynika to z faktu, że Spółka nie przyjmuje zgłoszeń anonimowych.

Jak długo przetwarzamy Twoje dane

Nie przetwarzamy Twoich danych osobowych dłużej niż jest to konieczne, ale możemy ich potrzebować z uwagi na istnienie prawnych powodów, dla których powinniśmy lub musimy je przechowywać, jak również w celu ochrony Ciebie lub nas (obsługa ewentualnych roszczeń).

Twoje dane, takie jak imię i nazwisko oraz adres e-mail, będziemy przetwarzać w czasie rozpatrywania Twojej sprawy oraz w okresie wymaganym przez przepisy prawa.

Dane niezbędne do zakupu biletu przechowujemy przez 6 lat od dnia zakupu biletów dla zabezpieczenia przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z Kodeksu cywilnego.

Dane związane z rozpatrzeniem reklamacji przechowujemy przez 5 lat.

Natomiast dane niezbędne do procesu rekrutacji przetwarzamy w czasie, gdy toczy się rekrutacja. Jeśli wyrazisz zgodę na udział w przyszłych rekrutacjach, to Twoje dane będziemy przetwarzać maksymalnie przez 4 miesiące.

Dane osobowe uzyskane w trakcie połączenia telefonicznego zostaną usunięte lub zanonimizowane po upływie 12 miesięcy lub przechowywane przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń mogących wyniknąć z rozmowy lub krócej, jeżeli zgłoszony zostanie skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania danych.

Dane osobowe przekazane nam w zgłoszeniu naruszenia prawa będą przechowywane przez 3 lata po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane nie będą przechowywane dłużej niż przez czas prowadzonego postępowania sądowego, na potrzeby którego wymagane jest udostępnienie dokumentów z przeprowadzonego postępowania w sprawie naruszenia.

Komu przekazujemy dane?

Przekazane Kolejom Dolnośląskim S.A. dane osobowe nie są udostępniane, sprzedawane ani użyczane podmiotom trzecim, chyba że dzieje się to w przypadku:

  1. wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą,
  2. przekazania danych uprawnionym organom na podstawie przepisów prawa.

W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Twoje dane, jeśli będzie to konieczne, abyśmy mogli wykonywać nasze usługi. Będziemy przekazywać dane wyłącznie trzem grupom:

  1. osobom upoważnionym przez nas, tj. naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do tych danych, aby wykonywać swoje obowiązki,
  2. podmiotom przetwarzającym, które będą działać na nasze zlecenie, np. podwykonawcom, partnerom handlowym, firmom informatycznym lub świadczącym usługi techniczne itp. Podmiotami przetarzającymi są m.in. OPGK RZESZÓW S.A., ul. Geodetów 1, 35-328 Rzeszów, podmiot, który odpowiada za systemu obsługi reklamacji Mint Service Desk
  3. innym odbiorcom danych, tj. podmiotom obsługującym systemy sprzedaży biletów, Spółce Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu (KIP SA) lub innym operatorom obsługującym płatności w celu dokonania zakupu biletu.

Administratorem  danych osobowych przetwarzanych w związku z możliwością zakupu biletów w serwisie https://kolejedolnoslaskie.pl jest Teroplan S.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Zakopiańska 73, 30-418 Kraków, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000493001, NIP: 5492295534, REGON: 120390028.

Gdy aplikujesz na wybrane stanowisko, wysyłasz do nas swoje CV za pośrednictwem formularza dostępnego w systemie erecruiter.pl, którego administratorami są eRecruitment Solutions sp. z o.o., ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa (eRecruiter) i Grupa Pracuj S.A., ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa (Pracuj.pl). eRecruiter i Grupa Pracuj odpowiadają za przetwarzanie Twoich danych podanych w formularzu aplikacyjnym niezależnie i odrębnie. W takim przypadku Koleje Dolnośląskie S.A. występują w roli współadministratora danych osobowych.

Link do Polityki Prywatności systemu eRecruiter znajdziesz w stopce formularza rekrutacyjnego, który pojawia się po kliknięciu w przycisk „Aplikuj” w ogłoszeniach rekrutacyjnych.

Czy przekazujemy Twoje dane do państw spoza Europejskiego Obszaru?

Nie przekazujemy Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Czy przetwarzamy Twoje dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób wpływający na Twoje prawa?

Chcemy zapewnić, iż nie podejmujemy w sposób zautomatyzowany decyzji względem Twoich danych osobowych oraz nie realizujemy za pomocą naszego serwisu żadnych działań mających na celu profilowanie Ciebie i Twoich zachowań.

Twoje prawa

Pamiętaj, że to Ty decydujesz o zakresie i celu przetwarzania, dlatego chcemy, żebyś wiedział, iż przysługuje Ci prawo:

  • dostępu do danych oraz otrzymanie ich kopii. Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, masz prawo:
    1. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych,
    2. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską,
    3. jeśli będzie to możliwe technicznie, możesz także uzyskać kopię swoich danych osobowych;
  • do sprostowania (poprawiania) danych. Masz prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. Możesz tego dokonać samodzielnie w zakładce Ustawienia (Prywatność). W odniesieniu do pozostałych danych osobowych masz prawo żądać od nas sprostowania ich (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne);
  • do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym). Jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstawy do tego, abyśmy przetwarzali Twoje dane, możesz żądać ich usunięcia. Masz prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
    1. wycofałeś określoną zgodę w zakresie, w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o Twoją zgodę,
    2. Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
    3. wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
    4. wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu prowadzenia statystyk korzystania z Serwisu i badania satysfakcji, a sprzeciw został uznany za zasadny,
    5. Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.

Pomimo żądania usunięcia danych osobowych w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, możemy zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail oraz historię aplikacji, które to dane zachowujemy dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług.

Masz prawo:

  • do ograniczenia przetwarzania danych – możesz żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli Twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Twój temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie, lub nie chcesz, żebyśmy je usunęli, bo są Ci potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub na czas wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych. Masz prawo do żądania ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych w następujących przypadkach:
    Twoich danych osobowych w następujących przypadkach:
    1. gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ograniczymy ich wykorzystanie na czas potrzebny nam do sprawdzenia ich prawidłowości,
    2. gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażądasz ograniczenia ich wykorzystania;
    3. gdy Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których je zebraliśmy lub wykorzystywaliśmy, ale są Ci one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
    4. gdy wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozstrzygnięcia, czy ze względu na Twoją szczególną sytuację ochrona Twoich interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, przetwarzając Twoje dane osobowe.
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa, zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu. Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych osobowych, usuniemy te z nich, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw;
  • do przenoszenia danych – masz prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, np. CSV, dotyczące Cię dane, które dostarczyłeś na podstawie Twojej zgody. Możesz też nam zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego. Możesz zgłaszać do nas skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz realizacji przysługujących Ci uprawnień. Jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do GIODO z siedzibą przy ul. Stawki 2 w Warszawie lub innego organu nadzorczego.

Pamiętaj, że w każdej chwili masz prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jest ono skuteczne od zgłoszenia wycofania zgody. Nie wpływa ono na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Nie niesie ono za sobą dla Ciebie żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą.

Jak możesz domagać się realizacji przez nas swoich praw?

Wszelkie żądania w powyższych kwestiach możesz wnieść, kontaktując się z nami – dane kontaktowe do nas znajdziesz na początku Polityki.

Jeżeli w ramach wymienionych powyżej uprawnień występujesz do nas z żądaniem, spełniamy je odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić Twojego żądania w tym czasie, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy, informując Cię uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu.

Inspektor Ochrony Danych odpowie Ci na pytanie odnośnie sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych.  Możesz się z nim kontaktować, wysyłając pytania na adres e-mail: iod@kolejedolnoslaskie.eu, lub pisemnie, wysyłając pismo na adres ul. Kolejowa 2, 59-220 Legnica.

Twoje dane są z nami bezpieczne

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych, dlatego stosujemy bardzo wysokie zabezpieczenia oraz zachowujemy poufność wszelkich przekazanych informacji. Jednym z elementów naszych zabezpieczeń jest polityka bezpieczeństwa, którą przyjęliśmy oraz sumiennie stosujemy. Wypełniamy także wszystkie obowiązki spoczywające na nas jako na administratorze danych osobowych, a wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności zaś z RODO.

Cookies („ciasteczka”) oraz adres IP

Chcemy udoskonalać nasz serwis, ułatwiać korzystanie z niego oraz jak najlepiej dopasowywać go do Twoich potrzeb, dlatego poza dobrowolnie podanymi przez Ciebie informacjami korzystamy z „ciasteczek” (pliki cookies), tj. plików zawierających dane informatyczne, które zapisywane są na używanym przez Ciebie urządzeniu końcowym tak, że możliwe jest ich odczytanie po ponownym połączeniu z serwisem. My zaś możemy dzięki nim tworzyć statystyki dotyczące korzystania z serwisu, co pozwala nam na jego ciągłe ulepszanie. „Ciasteczka” mają służyć Tobie i nam. Ich celem jest dostosowanie zawartości serwisu do Twoich indywidualnych preferencji, optymalizacji korzystania z serwisu oraz jego indywidualizacji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Prawo stanowi, że można przechowywać pliki cookies na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania serwisu. Do korzystania z wszystkich innych rodzajów plików cookies Administrator potrzebuje zezwolenia użytkownika.

Niezbędne pliki cookies są przetwarzane przez Administratora na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz użytkowników. Pozostałe pliki cookies są przetwarzane na podstawie wyrażonej przez użytkownika zgody.

Przy wejściu po raz pierwszy do serwisu https://kolejedolnoslaskie.pl/ użytkownikowi ukazuje się informacja o plikach cookies (u dołu strony). Użytkownik w tym miejscu jest informowany o tym, jakie pliki cookies stosujemy w serwisie, a także ma możliwość wyboru, na użycie jakich rodzajów plików cookies wyraża zgodę.

Ponadto użytkownik w dowolnej chwili może wycofać swoją zgodę bądź dowolnie zmienić swoje preferencje, klikając widget cookies widniejący na każdej stronie (w jej lewym dolnym rogu), a następnie zmieniając ustawienia w ukazującym się banerze.

Ponadto domyślne oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookies na urządzeniu użytkownika, na którym jest uruchomiona. W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować samodzielnie, w tym między innymi wymusić automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej: OperaFirefox Internet ExplorerChromeSafari). Pamiętaj, że niektóre funkcje naszej strony mogą nie działać, jeśli wyłączyłeś korzystanie z plików cookies. W żadnym przypadku zgromadzone przez nas dane nie będą przekazywane stronom trzecim bez zgody użytkownika.

Monitorowanie ruchu na stronie

W celu optymalizacji serwisu https://kolejedolnoslaskie.pl używamy narzędzia Hotjar. Hotjar pozwala monitorować zachowanie użytkowników, np. ile czasu spędzają na poszczególnych stronach, w które linki klikają i co lubią w naszym serwisie. Dzięki temu otrzymujemy informację zwrotną, dzięki której na przykład wiemy, co możemy poprawić, aby Użytkownicy mogli szybciej i wygodniej otrzymać poszukiwane informacje.

Hotjar wykorzystuje pliki cookies i inne technologie do zbierania danych o użytkownikach i ich urządzeniach. Są to m.in.: adres IP urządzenia przetworzony podczas sesji, rozmiar ekranu urządzenia, typ urządzenia, informacje o przeglądarce, lokalizacja geograficzna (tylko kraj) oraz domyślny język używany do wyświetlania naszej strony internetowej. Hotjar przechowuje te informacje w naszym imieniu w szyfrowanym profilu użytkownika, który nie pozwala na jego identyfikację. Hotjarowi zabrania się sprzedaży jakichkolwiek danych zebranych w naszym imieniu.

Więcej informacji o narzędziu Hotjar znajdziesz pod adresem: https://help.hotjar.com/hc/en-us/sections/115003204947-About-Hotjar.

Odnośniki do innych stron

W zawartości serwisu mogą znajdować się linki do witryn zewnętrznych zarządzanych przez podmioty trzecie. Właściciel serwisu nie ponosi odpowiedzialności za przetwarzanie danych i wykorzystywanie plików przez operatorów witryn zewnętrznych, a szczegóły w tym zakresie można znaleźć w Polityce prywatności witryn zewnętrznych.