EN57

EN57-1703

Elektryczny zespół trakcyjny EN57-1703 został wyprodukowany w 1988 roku we wrocławskim zakładzie PAFAWAG jak typ 5B+6B+5B. Swoją służbę rozpoczął w lokomotywowni Jelenia Góra, później pracował w Kluczborku i Wrocławiu Głównym, aby ostatecznie trafić do Przewozów Regionalnych oddział Wrocław. Pojazd w 2015 roku został przekazany do Kolei Dolnośląskich SA w Legnicy, po czym skierowany został w 2016 na naprawę poziomu P4 do ZNTK Mińsk Mazowiecki SA. W ramach tej naprawy w pojeździe zamontowano nowe urządzenia takie jak: sprężarka śrubowa, przetwornica statyczna, system informacji pasażerskiej, pneumatyczny napęd drzwi wejściowych z systemem ich blokady, generator shp, projektory halogenowe, radiotelefon, licznik energii, moduł toalety w systemie zamkniętym, monitoring oraz kamery czołowe i przy pantografach. Zlikwidowano przedziały służbowe oraz drzwi wahadłowe do nich, przy czym w członie Ra zamontowano w miejscu przedziału służbowego dodatkowe fotele dla pasażerów, które podobnie jak w pozostałych członach zostały wymienione na nowe. Pojazd otrzymał także nowe okna odsuwane. Warto dodać, że w ramach konkursu ogłoszonego przez Koleje Dolnośląskie SA jednostka otrzymała nazwę „ENdolino”. Prędkość maksymalna pojazdu pozostała bez zmian i wynosi 110 km/h, natomiast liczba miejsc siedzących to 198.