Projekt: Stworzenie i dostawa aplikacji oraz urządzeń wspomagających realizację sprzedaży zintegrowanej w oparciu o model OSDM i standard GTFS Real Time
Okres trwania projektu: 01.10.2025 r. do 31.10.2027 r.

Wartość całkowita projektu: 12 731 791,50 zł

Wartość dofinansowania: 7 142 224,50 zł

Beneficjent: Koleje Dolnośląskie S.A., ul. Kolejowa 2, 59-220 Legnica

Opis projektu: Projekt polegać będzie na budowie zintegrowanej platformy cyfrowej do obsługi informacji pasażerskiej i sprzedaży biletu zintegrowanego w oparciu o model OSDM i standard GTFS Real Time wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, tj. budową 30 urządzeń umożliwiających sprzedaż biletów zintegrowanych na obszarze funkcjonalnym miasta Wrocław przez Spółkę Koleje Dolnośląskie S.A.

Projekt zakłada stworzenie i dostawę oprogramowania – aplikacji klienckiej na platformie Android umożliwiającej sprzedaż stacjonarną biletów kolejowych i kolejowo-autobusowych poprzez dostęp do źródła danych taryfowo-rozkładowego w oparciu o model OSDM oraz udostępnienie informacji pasażerskiej w zakresie rozkładu, opóźnień pociągów, zmian w kursowaniu, komunikatów o nieprzewidzianych zdarzeniach.

Cel projektu: Celem realizacji projektu jest zwiększenie dostępności i wygody sprzedaży biletów zintegrowanych, poprawa jakości informacji pasażerskiej, usprawnienie integracji transportu publicznego dla różnych środków transportu oraz zwiększenie dostępności do informacji pasażerskich dla osób z niepełnosprawnościami oraz dla osób nieposługujących się językiem polskim.

Realizacja projektu przyczyni się również pośrednio do rozwoju transportu zbiorowego oraz wynikających z tego efektów środowiskowych.

Projekt wpisuje się w kluczowe cele dotyczące rozwoju kolei i kolei miejskiej poprzez zwiększenie dostępności usług, poprawę bezpieczeństwa oraz wdrażanie nowoczesnych technologii wspierających transport zbiorowy.

Grupy docelowe: Docelową grupą odbiorców efektów realizowanego Przedsięwzięcia są mieszkańcy województwa dolnośląskiego korzystający z usług Kolei Dolnośląskich S.A. Głównie są to osoby zamieszkałe wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie oraz mieszkańcy miejscowości, w których będą zainstalowane biletomaty. Z produktów projektu będą również korzystali turyści odwiedzający Dolny Śląsk, w tym pasażerowie nieposługujący się językiem polskim oraz osoby z niepełnosprawnościami.

Wybór grupy docelowej wynika z analizy potrzeb mieszkańców oraz podróżnych.

Zadania: W ramach zadania zostaną wykonane następujące czynności:

  • zakup, dostawa i montaż 30 automatów biletowych – dostarczenie 30 automatów biletowych,
  • dostosowanie lokalizacji do montażu 30 automatów biletowych – przygotowanie podłoża pod biletomaty i ich posadowienie, poprowadzenie przyłączy,
  • wykonanie i dostawa oprogramowania – aplikacji klienckiej zainstalowanej w biletomatach.
Lp. Lokalizacja
1 Bielany Wrocławskie
2 Bielawa Centralna
3 Czernica Wrocławska
4 Długołęka
5 Kąty Wrocławskie, 2 automaty biletowe
6 Kłodzko Główne
7 Kłodzko Miasto
8 Kobierzyce
9 Legnica
10 Malczyce
11 Miękinia
12 Mokronos Górny
13 Mrozów
14 Oborniki Śląskie
15 Oleśnica
16 Siechnice
17 Siedlec Trzebnicki
18 Smolec
19 Sobótka
20 Świdnica
21 Świebodzice
22 Trzebnica
23 Wrocław Główny
24 Wrocław Grabiszyn
25 Wrocław Pawłowice
26 Wrocław Pracze
27 Wrocław Sołtysowice
28 Ząbkowice Śląskie
29 Żórawina

Projekt zakłada stworzenie i dostawę aplikacji klienckiej na platformie Android, zainstalowanej tylko w biletomatach, która umożliwi:

  • Sprzedaż stacjonarną biletów kolejowych i kolejowo-autobusowych poprzez dostęp do źródła danych taryfowo-rozkładowego w oparciu o model OSDM.
  • Udostępnienie informacji pasażerskiej w zakresie rozkładu, opóźnień pociągów, zmian w kursowaniu, komunikatów o nieprzewidzianych zdarzeniach.

W ramach projektu przewidziano jedno postępowanie przetargowe na ww. podzadania oraz zawarcie jednej umowy wykonawczej na zakup, dostawę, montaż 30 automatów biletowych, posadowienie biletomatów (w tym fundamenty i przyłącza) oraz wykonanie i dostawę aplikacji.

Biletomaty będą zlokalizowane na stacjach kolejowych o dużym znaczeniu generujących duże potoki pasażerów, korzystających z codziennych dojazdów do szkoły, miejsca pracy, urzędów, placówek opieki medycznej.

Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać za pośrednictwem adresów e-mail: naduzycia@cupt.gov.pl, naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl oraz rownosc.feniks@mfipr.gov.p lub specjalnego formularza dostępnego na stronie: https://www.feniks.gov.pl/strony/dowiedz-sie-wiecej-o-programie/zglaszanie-nieprawidlowosci/.