Projekt: Stworzenie i dostawa aplikacji oraz urządzeń wspomagających realizację sprzedaży zintegrowanej w oparciu o model OSDM i standard GTFS Real Time
Okres trwania projektu: 01.10.2025 r. do 31.10.2027 r.
Wartość całkowita projektu: 12 731 791,50 zł
Wartość dofinansowania: 7 142 224,50 zł
Beneficjent: Koleje Dolnośląskie S.A., ul. Kolejowa 2, 59-220 Legnica
Opis projektu: Projekt polegać będzie na budowie zintegrowanej platformy cyfrowej do obsługi informacji pasażerskiej i sprzedaży biletu zintegrowanego w oparciu o model OSDM i standard GTFS Real Time wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, tj. budową 30 urządzeń umożliwiających sprzedaż biletów zintegrowanych na obszarze funkcjonalnym miasta Wrocław przez Spółkę Koleje Dolnośląskie S.A.
Projekt zakłada stworzenie i dostawę oprogramowania – aplikacji klienckiej na platformie Android umożliwiającej sprzedaż stacjonarną biletów kolejowych i kolejowo-autobusowych poprzez dostęp do źródła danych taryfowo-rozkładowego w oparciu o model OSDM oraz udostępnienie informacji pasażerskiej w zakresie rozkładu, opóźnień pociągów, zmian w kursowaniu, komunikatów o nieprzewidzianych zdarzeniach.
Cel projektu: Celem realizacji projektu jest zwiększenie dostępności i wygody sprzedaży biletów zintegrowanych, poprawa jakości informacji pasażerskiej, usprawnienie integracji transportu publicznego dla różnych środków transportu oraz zwiększenie dostępności do informacji pasażerskich dla osób z niepełnosprawnościami oraz dla osób nieposługujących się językiem polskim.
Realizacja projektu przyczyni się również pośrednio do rozwoju transportu zbiorowego oraz wynikających z tego efektów środowiskowych.
Projekt wpisuje się w kluczowe cele dotyczące rozwoju kolei i kolei miejskiej poprzez zwiększenie dostępności usług, poprawę bezpieczeństwa oraz wdrażanie nowoczesnych technologii wspierających transport zbiorowy.
Grupy docelowe: Docelową grupą odbiorców efektów realizowanego Przedsięwzięcia są mieszkańcy województwa dolnośląskiego korzystający z usług Kolei Dolnośląskich S.A. Głównie są to osoby zamieszkałe wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie oraz mieszkańcy miejscowości, w których będą zainstalowane biletomaty. Z produktów projektu będą również korzystali turyści odwiedzający Dolny Śląsk, w tym pasażerowie nieposługujący się językiem polskim oraz osoby z niepełnosprawnościami.
Wybór grupy docelowej wynika z analizy potrzeb mieszkańców oraz podróżnych.
Zadania: W ramach zadania zostaną wykonane następujące czynności:
- zakup, dostawa i montaż 30 automatów biletowych – dostarczenie 30 automatów biletowych,
- dostosowanie lokalizacji do montażu 30 automatów biletowych – przygotowanie podłoża pod biletomaty i ich posadowienie, poprowadzenie przyłączy,
- wykonanie i dostawa oprogramowania – aplikacji klienckiej zainstalowanej w biletomatach.
Lp. | Lokalizacja |
---|---|
1 | Bielany Wrocławskie |
2 | Bielawa Centralna |
3 | Czernica Wrocławska |
4 | Długołęka |
5 | Kąty Wrocławskie, 2 automaty biletowe |
6 | Kłodzko Główne |
7 | Kłodzko Miasto |
8 | Kobierzyce |
9 | Legnica |
10 | Malczyce |
11 | Miękinia |
12 | Mokronos Górny |
13 | Mrozów |
14 | Oborniki Śląskie |
15 | Oleśnica |
16 | Siechnice |
17 | Siedlec Trzebnicki |
18 | Smolec |
19 | Sobótka |
20 | Świdnica |
21 | Świebodzice |
22 | Trzebnica |
23 | Wrocław Główny |
24 | Wrocław Grabiszyn |
25 | Wrocław Pawłowice |
26 | Wrocław Pracze |
27 | Wrocław Sołtysowice |
28 | Ząbkowice Śląskie |
29 | Żórawina |
Projekt zakłada stworzenie i dostawę aplikacji klienckiej na platformie Android, zainstalowanej tylko w biletomatach, która umożliwi:
- Sprzedaż stacjonarną biletów kolejowych i kolejowo-autobusowych poprzez dostęp do źródła danych taryfowo-rozkładowego w oparciu o model OSDM.
- Udostępnienie informacji pasażerskiej w zakresie rozkładu, opóźnień pociągów, zmian w kursowaniu, komunikatów o nieprzewidzianych zdarzeniach.
W ramach projektu przewidziano jedno postępowanie przetargowe na ww. podzadania oraz zawarcie jednej umowy wykonawczej na zakup, dostawę, montaż 30 automatów biletowych, posadowienie biletomatów (w tym fundamenty i przyłącza) oraz wykonanie i dostawę aplikacji.
Biletomaty będą zlokalizowane na stacjach kolejowych o dużym znaczeniu generujących duże potoki pasażerów, korzystających z codziennych dojazdów do szkoły, miejsca pracy, urzędów, placówek opieki medycznej.
Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać za pośrednictwem adresów e-mail: naduzycia@cupt.gov.pl, naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl oraz rownosc.feniks@mfipr.gov.p lub specjalnego formularza dostępnego na stronie: https://www.feniks.gov.pl/strony/dowiedz-sie-wiecej-o-programie/zglaszanie-nieprawidlowosci/.